torsdag 8 mars 2012

Bagare till Kebnekaise Fjällstation

STF Kebnekaise Fjällstation / Bagarjobb / Kiruna
STF Kebnekaise Fjällstation är belägen 19 km ut på kalfjället i väglöst land i den Lappländska fjällvärlden, vid foten av Sveriges högsta berg. Inför vintersäsongen 2012 söker vi en bagare. Vi är ett av fjällvärdens bästa kök där bagaren är en viktig del i att fortsätta och föra detta goda rykte vidare. För våra gäster är en topptur på Sveriges högsta berg tillsammans med att avnjuta en härlig middag med doftande färskt bröd, den viktigaste upplevelsen och en naturlig produkt för oss. Nu söker vi dig som vill komma upp och arbeta i fjällvärldens mysigaste bageri. Vi bakar allt vårt bröd själva: frukostbröd, matbröd, fikabröd samt desserter och annat gott. 

Innan jag läste den här annonsen på platsbanken hade jag aldrig kunnat ana att ett sånt här jobb ens existerade! Jag funderade inte länge, utan tänkte "det här låter som ett jättecoolt äventyr - jag ansöker!" Det kändes allt mer rätt och när jag slutligen fick beskedet att tjänsten tilldelats MIG blev jag jätteglad och det började genast att pirra i magen!

3 kommentarer:

  1. Vad du är modig bagar-Sandra, som drar iväg på ett sådant äventyr!

    Gillas! :)

    SvaraRadera
  2. Häftigt och kul att du tog chansen :o)
    Ha det jätteunderbart och kul!

    SvaraRadera
  3. Tänk vilken härlig upplevelse :-) Ha det super! Och grattis till dom som får nöjet att njuta av dina goda bakverk :-)
    Kram Ingegerd

    SvaraRadera

Hej! Vad tycker du?